Приказ основних података о документу

Oksidativni stres - novi proizvodi na tržištu i marketinške aktivnosti

dc.creatorĐukić, Mirjana
dc.creatorTasić, Ljiljana
dc.creatorRokvić, Ratka
dc.creatorRokvić, Jelena
dc.date.accessioned2019-09-02T11:05:22Z
dc.date.available2019-09-02T11:05:22Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn0004-1963
dc.identifier.urihttps://farfar.pharmacy.bg.ac.rs/handle/123456789/765
dc.description.abstractConsidering free radicals (FR) involvement in mechanisms of numerous xenobiotics' adverse effects (UV radiation, poisonings, some drugs, smoking, environmental pollutions, etc.), the goal of this paper is to elucidate principles of oxidative stress (OS), modes of antioxidanase (AO) actions, as well as, to pont at numerous brand new AO pharmaceutical products/drugs, their rationale usage and to emphasize expansion of activities regarding this subject. Free radicals (FR) produced in high concentration initiate development of OS. Partly, FR are involved in numerous pathologies (degenerative, malignant, cardiovascular diseases, diabetes mellitus, poisonings, etc.), aging, as well in physical exercises. Fundamental scientific studies in this field trigger complex machinery of pharmaceutical-management activities, such as: conferences, congresses, work shops, educative programs and projects, publishing of the science-popular books and brochures. Moreover, strategic program leads to the manufacture of the new product, what implies innovative and modern technology processing, and its realization on the market. Usually, wide range of human population consumes AO. ICT marketing (information-communication-technology) and concept of social marketing (rational usage of the recent AO products/drugs, prevention of diseases, cost benefit effect, etc.) are very well recognized. Marketing survey has shown increased consumption of AO. Importantly, diagnostic kits for determination of OS in presymptomatic phase of diseases are also available on the market, but yet unattractive for daily routine in our country, unlike in developed countries.en
dc.description.abstractImajući u vidu uključenost slobodnih radikala (SR) u mehanizme štetnog delovanja brojnih ksenobiotika (UV zračenje, trovanja, neki lekovi, pušenje, zagađenje čovekove okoline itd.) cilj ovog rada je da približimo i objasnimo osnovne principe nastanka oksidativnog stresa (OS) i način delovanja antioksidanasa (AO), kao i da ukažemo na racionalno korišćenje preparata sa AO delovanjem koji su na tržištu i na porast aktivnosti koji se tiču ove problematike. Nastali u prekomernoj količini, SR iniciraju nastanak i razvoj OS. Jednim delom su uključeni u brojna patološka zbivanja (degenerativne bolesti, maligne bolesti, šećerne bolesti, kardiovaskularne bolesti, trovanja, starenje i td.), starenju, kao i pri fizičkoj aktivnosti. Fundamentalna naučna istraživanja u ovoj oblasti su pokrenula kompleksnu mrežu farmaceutsko-menadžerskih aktivnosti, usmerenih na organizovanje konferencija, kongresa, radionica, edukativnih programa i publikovanje naučnopopularne literature. Takođe, strateška planiranja idu ka proizvodnji novog proizvoda, što podrazumeva primenu inovativnih tehnoloških postupaka/procesa kod razvoja i proizvodnje, kao i njegovu realizaciju na tržištu. Preparati sa antioksidantnim dejstvom su najčešće namenjeni širokoj populaciji. U promotivnim akcijama ICT marketinga (information-communicatontehnology) prepoznajemo koncept socijalnog marketinga (pravilna i racionalna upotreba novog proizvoda/leka, preventiva bolesti, cena leka, itd.). Istraživanje tržišta proizvoda sa AO dejstvom ukazuje na porast prodaje ovih proizvoda. Značajno je napomenuti da ovo tržište obuhvata i niz proizvoda za laboratorijsku dijagnostiku OS u presimptomatskoj fazi bolesti, što je nedovoljno prepoznato i prihvaćeno na domaćem tržištu.sr
dc.publisherSavez farmaceutskih udruženja Srbije, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceArhiv za farmaciju
dc.subjectoxidative stressen
dc.subjectfree radicalsen
dc.subjectantioxidantsen
dc.subjectmarketen
dc.subjectoksidativni stressr
dc.subjectslobodni radikalisr
dc.subjectantioksidansisr
dc.subjecttržištesr
dc.titleOxidative stress: Brand new products on the market and marketing activitiesen
dc.titleOksidativni stres - novi proizvodi na tržištu i marketinške aktivnostisr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dcterms.abstractЂукић, Мирјана; Тасић, Љиљана; Роквић, Јелена; Роквић, Ратка; Оксидативни стрес - нови производи на тржишту и маркетиншке активности; Оксидативни стрес - нови производи на тржишту и маркетиншке активности;
dc.citation.volume56
dc.citation.issue6
dc.citation.spage1023
dc.citation.epage1042
dc.citation.other56(6): 1023-1042
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_farfar_765
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

ДатотекеВеличинаФорматПреглед

Уз овај запис нема датотека.

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу