Janković, Sara

Link to this page

Authority KeyName Variants
7d4884e7-4fe7-49b4-ae55-c017fd26c69f
  • Janković, Sara (1)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

Ставови студената факултета медицинске групације о етичким изазовима и употреби друштвених мрежа

Marjanović, Ana; Janković, Sara

(2023)

TY  - CONF
AU  - Marjanović, Ana
AU  - Janković, Sara
PY  - 2023
UR  - https://farfar.pharmacy.bg.ac.rs/handle/123456789/4799
AB  - Увод: Друштвене мрежe значајно су измениле савремени свет и његово функционисање и довеле до развоја новог облика професионализма под називом е-професионализам.
Циљ рада: Испитивани су ставови студената факултета медицинске групације везани за употребу друштвених мрежа и прихватљиво професионално понашања на друштвеним мрежама као и ставови у вези са етичким изазовима које употреба друштвених мрежа може да има у односима здравствених радника са пацијентима. Додатни циљ био је испитивање ставова везаних за однос факултета према активностима студената на друштвеним мрежама.
Материјал и методе: За потребе овог истраживања је креиран Google form упитник. Cелекција испитаника вршена је Snowball техником. За обраду података примењене су методе дескриптивне статистике и инферецијалне статистике.
Резултати: Од 327 испитаника, приближно 95% (њих 306) познавало је појам професионализам. Oко 65% испитаника сматрало је да садржај на друштвеним мрежама утиче на мишљење јавности о професији, а 70,03% да факултет нема права да се меша у online активности студената. Готово сви испитаници (97,56%) сматрали су да је недопустиво да здравствени радници податке о пацијентима деле путем друштвених мрежа.
Закључак: Свест студената о етичким аспектима и професионализму приликом употребе друштвених мрежа била је висока. Испитаници су већински сматрали да их оnline активности не дефинишу као професионалце, али и да се здравствени професионалци приликом употребе друштвених мрежа не могу у потпуности опустити.
AB  - Introduction: Social networks have significantly changed the modern world and its functioning and led to the development of a new form of professionalism called e-professionalism.
The Aim: To examine the attitudes of medical science students’ related to the use of social networks and acceptable professional behavior on social networks as well as the attitudes related to the ethical challenges that the use of social networks can have in the relationships of health professionals with patients. An additional goal was to examine attitudes related to the faculty's attitude towards students' activities on social networks.
Material and Methods: For the purpose of this research Google form questionnaire was created. The selection of respondents was carried out using the Snowball technique. The methods of descriptive statistics and inferential statistics were used for data processing.
Results: Of the 327 respondents, approximately 95% (306 of them) knew the term professionalism. About 65% of the respondents believed that the content on social networks affects the public's opinion about the profession, and 70.03% that the faculty has no right to interfere in the online activities of students. Almost all respondents (97.56%) believed that it is inadmissible for healthcare workers to share information about patients via social networks.
Conclusion: Students' awareness of ethical aspects and professionalism when using social networks was high. Most respondents believed that online activities do not define them as professionals, but also that health professionals cannot fully relax when using social networks.
T1  - Ставови студената факултета медицинске групације о етичким изазовима и употреби друштвених мрежа
T1  - Biomedical students’ attitudes on ethical challenges and the use of social networks
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_farfar_4799
ER  - 
@conference{
author = "Marjanović, Ana and Janković, Sara",
year = "2023",
abstract = "Увод: Друштвене мрежe значајно су измениле савремени свет и његово функционисање и довеле до развоја новог облика професионализма под називом е-професионализам.
Циљ рада: Испитивани су ставови студената факултета медицинске групације везани за употребу друштвених мрежа и прихватљиво професионално понашања на друштвеним мрежама као и ставови у вези са етичким изазовима које употреба друштвених мрежа може да има у односима здравствених радника са пацијентима. Додатни циљ био је испитивање ставова везаних за однос факултета према активностима студената на друштвеним мрежама.
Материјал и методе: За потребе овог истраживања је креиран Google form упитник. Cелекција испитаника вршена је Snowball техником. За обраду података примењене су методе дескриптивне статистике и инферецијалне статистике.
Резултати: Од 327 испитаника, приближно 95% (њих 306) познавало је појам професионализам. Oко 65% испитаника сматрало је да садржај на друштвеним мрежама утиче на мишљење јавности о професији, а 70,03% да факултет нема права да се меша у online активности студената. Готово сви испитаници (97,56%) сматрали су да је недопустиво да здравствени радници податке о пацијентима деле путем друштвених мрежа.
Закључак: Свест студената о етичким аспектима и професионализму приликом употребе друштвених мрежа била је висока. Испитаници су већински сматрали да их оnline активности не дефинишу као професионалце, али и да се здравствени професионалци приликом употребе друштвених мрежа не могу у потпуности опустити., Introduction: Social networks have significantly changed the modern world and its functioning and led to the development of a new form of professionalism called e-professionalism.
The Aim: To examine the attitudes of medical science students’ related to the use of social networks and acceptable professional behavior on social networks as well as the attitudes related to the ethical challenges that the use of social networks can have in the relationships of health professionals with patients. An additional goal was to examine attitudes related to the faculty's attitude towards students' activities on social networks.
Material and Methods: For the purpose of this research Google form questionnaire was created. The selection of respondents was carried out using the Snowball technique. The methods of descriptive statistics and inferential statistics were used for data processing.
Results: Of the 327 respondents, approximately 95% (306 of them) knew the term professionalism. About 65% of the respondents believed that the content on social networks affects the public's opinion about the profession, and 70.03% that the faculty has no right to interfere in the online activities of students. Almost all respondents (97.56%) believed that it is inadmissible for healthcare workers to share information about patients via social networks.
Conclusion: Students' awareness of ethical aspects and professionalism when using social networks was high. Most respondents believed that online activities do not define them as professionals, but also that health professionals cannot fully relax when using social networks.",
title = "Ставови студената факултета медицинске групације о етичким изазовима и употреби друштвених мрежа, Biomedical students’ attitudes on ethical challenges and the use of social networks",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_farfar_4799"
}
Marjanović, A.,& Janković, S.. (2023). Ставови студената факултета медицинске групације о етичким изазовима и употреби друштвених мрежа. .
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_farfar_4799
Marjanović A, Janković S. Ставови студената факултета медицинске групације о етичким изазовима и употреби друштвених мрежа. 2023;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_farfar_4799 .
Marjanović, Ana, Janković, Sara, "Ставови студената факултета медицинске групације о етичким изазовима и употреби друштвених мрежа" (2023),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_farfar_4799 .